måndag 20 februari 2012

En vanlig onsdag

2011-02-02
Sitter nu och kollar runt lite på datorn och äter saltlakrits. Hjälp, det ligger bara några enstaka kvar i botten på burken. Det är min stora last och hur ska jag klara mig utan. Jag får be min efterlängtade son att köpa med sig nästa gång han kommer.
Jag får titta upp i himlen på lördag när han susar förbi i ett plan till Bali. Tre veckors välbehövande semester får han på några öar i Indonesien. Förhoppningsvis kommer han till hos i mars.
Vår hantverkare jobbar hårt och drog ca 30 skottkärror med cement idag. Imorgon ska han börja lägga klinkers om det inte regnar, det är visst risk för det.
Idag har jag småhandlat igen, jag har inte fastnat för en speciell affär utan besöker olika och velar runt och kommer hem med hälften. Hopplöst! Jag har reflekterat lite på att det är så små förpackningar på många varor, inte som i Sverige. Man handlar lite mer för dagen här, som färskt kött och bröd. Här har vi två slaktare, tre bagerier och tre närköp av en radie på 500 meter. De flesta jobbar riktigt bra.
Vi har köpt till en frys för det behövs. Vi har fått förmånen att köpa viltsvin och getkött från trakten, som har betat uppe i bergen. Det här tycker jag är lyx, med fina råvaror.

Kreta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar