måndag 20 februari 2012

Ny vecka

2011-11-11
Nu börjar de fina dagarna att komma tillbaka, härligt. I veckoslutet blir det upp till 18 grader, så då får det bli sommarhuset i Korfos. Andreas börjar äntligen pigga på sig, så det kan göra honom gott med lite havsluft. Jag går fortfarande i väntans tider på besked om mitt tillstånd till marknaden.
Vi har vissa kontakter som kanske kan dra i några trådar, det är ju det som gäller här om man behöver något. Någon som känner någon.
Igår köpte jag så god färsk småfisk som jag stekte och till det kokta rödbetor och vitkålsallad. Det kan inte bättre bli. Idag kokade jag vitabönsoppa med selleri och spenat i, jättegott.
Olivoljan spelar stor roll för smaken skull. Vi har turen att få köpa en så fin olja från trakten där vi har sommarhuset. Det är riktig jungfruolja som är djupt grön och pepprig i smaken och för endast 35 kr/liter. Jag tycker det är guld värt att få ha tillgång till en så god olivolja. Det saknade jag alltid i Sverige. Nu ska jag sätta på lite kaffe och till det blir det en chokladbakelse. Jag slår på stort idag.

Uppe i bergen i Neapoli, Kreta



En härlig dag på stranden med Dimitra och Manos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar