måndag 20 februari 2012

Fördelar med dåligt väder, vaniljsnurror

2011-02-04
Det blev inte mycket sömn i natt för det var storm och regnade. Stolarna åkte runt på altan och det slog o dundrade hela tiden. Först nu på eftermiddagen började det att lugna sig lite och faktiskt har solen kikat fram lite ur molnen. Nu är frågan: ska jag springa eller inte?
På förmiddagen åkte jag som vanligt o handlade lite, för jag hade bestämt mig för att baka igen. Vad glömde jag idag? Jo, jästen såklart. Tur så hade jag torrjäst hemma, men det är jag inte van att baka med. Degen jäste inte på några villkor. Jag fick linda in bunken i flera filtar, för den skulle bli varm. Efter en lång tid så blev mina vaniljsnurror färdiga och de smakade riktigt bra.
Fick lämna bloggen några timmar, för när jag skulle publicera inlägget kom jag inte in på websidan. Min käre make hade plockat bort den (raderat) för han var inne och rotade i vår domän. Efter några nervösa minuter fick han tillbaka den. Efter den nervpersen fick det bli en springrunda i alla fall. Något ont har oftast något gott med sig.
Nu ska jag heja på Alexandra Pascalidou i Let´s dance.

Vaniljsnurror

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar