måndag 20 februari 2012

Moussaka

2010-12-20
Idag har jag verkligen varit i grytorna för vi får gäster ikväll och jag lagar Moussaka. Dom som kommer har "trackat" mig och sagt att dom vill ha Moussaka för de tror inte att jag kan laga det. Nu ska dom få se, för jag brukar göra den riktigt bra (om man får skryta).
Helgen var annars lugn, vi har sprungit våra rundor och Andreas har fiskat med sin moster. Det blev ingen marknad idag för vi åker till Kreta imorgonkväll, så det får bli handling där istället. De har en trevlig marknad i Agios Nickolaos som ligger tre mil från Dimitras by, Neapoli. Det ska bli kul att få träffa Dimitra o Manos och komma bort lite.
Det är riktigt skönt att slippa julstressen i år och jag saknar varken julskinka eller sill. Vi får se vad vi hittar på, det blir kalkon iallafall på juldagen, som är tradition här.
Nej, nu måste jag återvända till mina grytor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar