måndag 20 februari 2012

Diverse

2010-11-04
Jag har fått bloggtorka. Det händer inte så mycket omkring oss nu och det är i och för sig skönt att det har lugnat sig. Vi behöver lugn och ro för att komma in i livet här för det är ett annat levnadssätt om man jämför mot Sverige. Det är mer kravlöst här och man är mer spontan. Man tar livet lite som det kommer.
Vi hjälpte Andreas pappa att måla deras staket i Aten härom dagen och de bor ca 500 meter från Ikea så jag passade på att handla sängtäcken och lite smågrejer. Nätterna är lite kyliga och det är bra fuktigt, så det är gott att ha täcke på sig. Pappans fru (Eleni) kunde inte förstå hur jag kunde köpa enkeltäcken, för grekerna använder ett stort täcke för båda. Nej, inte jag, jag vill ha mitt eget täcke och Andreas får ha sitt, hahah! Ända mot ända så kan inget hända!
Vi försöker att springa några rundor i veckan och de är inte att leka med, uppförsbacke efter uppförsbacke. Riktigt bra träning och vi har en trevlig runda bakom byn där det är ödemark. Simträning blir det i sommarhuset och vi åker nog dit imorgon och blir kvar några dagar. Vi får passa på när vädret är hyfsat och än har vi inte haft under 20 grader.
På förmiddagen åkte vi till Monastiraki, nedanför Akropolis, och strosade omkring och tittade på antikviteter och loppmarknader. Det var så mycket folk.
Senare ska vi grilla fårkött med Andreas syster. Vi har inte grillat många gånger, trots att vi har inskaffat en fast grill som vi alltid har önskat oss. Det får bli ändring på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar