måndag 20 februari 2012

Gården

2011-02-01

Igår kom hantverkaren (två dagar senare) och började arbeta och det var fart på honom kan jag säga. Idag skall det läggas cement lite här o där och det ska riktas så att lutningen för blir vattnet rätt, så det rinner ut. Vädret är hyfsat, det är kallt men regnar inte i alla fall. Värmen kommer visst tillbaka till helgen, då det blir ca 16 grader.
Det pågår strejker hela tiden, nu står tunnelbanor och bussar stilla i Aten. Det grundar sig i höjda biljettpriser och sänkta löner. Apoteken strejkar också därför tillstånden för butiksägarna ändras.Det kommer nya regler och förslag nästan varje dag. Folket drabbas hårt och vi ser likvärdiga priser med Sverige och här är lönerna mindre än hälften mot Sverige. En vanlig arbetare får ut ca 8 000- 10 000 kr i månaden här, då förstår ni.
Igår kväll blev vi bjudna på grillad korv som var tillverkad i en by i norra Grekland, så gott. Idag ska jag laga egna hamburgare, jag har verkligen längtat efter det. Något mer som jag också saknar är pizza från Ceylan i Skoghall, men det är nog det enda för här får man tag på det mesta. Jag får nog sätta fart för magen kurrar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar