måndag 20 februari 2012

Diverse

2010-10-17
Vi åkte till Olympiska Stadium för att se på fotboll och det var en upplevelse att se anläggningen. Ingången till arenan var byggd som en allé och var riktigt mäktig. Det var kul för mamma och Karl-Åke att se arenan och fotbollen. Dagen efter åkte vi till Korfos (sommarhuset) och där fiskade vi och promenerade. Vi lämnade mamma och K-Å där och återvände till Magoula med Tassos för han skulle till sin syster på Kreta. På vägen till Pireushamnen lördagkväll skulle vi stanna vid en kiosk och när vi svängde in vi vägkanten kom en mopedist från ingenstans och det blev en lätt krock. Jäklars! Det gick bra med killen och han var helskinnad. Bilen blev lite skarapad och dörren fick sig en buckla. Det är ett stort problem med alla mopeder och motorcyklar, de åker härs och tvärs och när det är kväll är det svårt att se dom.
Idag har min kära dotter namnsdag: Dimitra! Grattis gumman min!! Den som har namnsdag får fixa en massa mat och dryck att bjuda på för då är det öppet hus och man vet aldrig hur många som kommer. Hon har haft lite att stå i idag, synd att vi inte kunde besöka, men hon har lillebrorsan där.
Oj, det blir min tur om en månad, då har Andreas namnsdag. Jag kanske ska bjuda på sill och potatis!? Då blir jag inte populär, haha!
Jag har blivit bättre på att ta med mig kameran när jag går ut. Jag tycker det är så roligt att fota blommor.

Fotboll

Karl-Åke får napp i Korfos

En välbehövd fika efter promenaden

Korfos i hotfullt oväder
Andreas och Tassos kommer in för att hämta K-Å för mer fiske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar