måndag 20 februari 2012

Soligt värre

2010-11-21
Vädret är fantastiskt och vi har haft mellan 22-30 grader i flera veckor. Vi har verkligen njutit och varit i Korfos i några dagar och som vanligt fiskat, dykt och simmat. Jag har tagit långa promenader både i bergen och efter stranden. Naturen är så vacker med grönska och blomning. När vi är i Magoula har vi på eftermiddagarna åkt till havet för att fiska o sola.
Idag blev vi bjudna på grillunch och sedan tog vi med oss värdparet till havet, en halvtimmes bilfärd, till Pachi. Där fikade vi och gubbarna fiskade. Vi satt och njöt i solen med en kall expresso-capuccino. Detta är vår vardag just nu och det måste kallas livskvalitet. Vi får passa på nu för i övermorgon kanske vi kan få ett jobb. Det hoppas jag och lite har jag på gång men det är osäkert än så länge.
Veckan som kommer blir riktigt bra för Dimitra o Manos passerar förbi en dag innan de flyger till Sverige. Det är två månader sen jag såg Tullan-bullan, oj vad jag ska krama henne.
Imorgon måndag är det som vanligt marknad och det är en höjdpunkt när jag får strosa omkring bland grönsaksstånden och handla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar