måndag 5 mars 2012

The greek way!

 16/2 2011
Jag har inte hunnit sitta vid datorn på flera dagar och jag får faktiskt lite abstinens när det går för lång tid. Fredag eftermiddag åkte vi till Korfos och det gick fort på motorvägen kan jag lova. Väl framme så kastade vi in grejerna i huset och Andreas åkte på fisketur och jag tog en joggingrunda. Lördagen tillbringade jag med kameran och promenerade runt i timmar.

I ett hus på höjden grillade de och skrattade för fullt när jag gick förbi. På tillbakavägen ropade de in mig på smakbitar från grillen och jag försökte att vänligt avböja men det gick inte. De gav mig korv, kött ,bröd, lax och vin. De ”tryckte” ner mig på en sittplats och alla pratade på en gång. Det var så trevligt men jag tackade för mig efter en stund och fortsatte min promenad. Jag fick en bit spenatpaj att äta på vägen, haha! Det här var som en man i sällskapet sa: The greek way!
Vädret har varit underbart hela helgen. Söndagen blev det en joggingrunda på förmiddagen och sedan grillade vi lammkött med svärfar och Eleni. Vi fick besök av några kompisar och ”gubbarna” åkte på fisketur och vi ”tjejer” satte oss vid havet.
Någon sparris blev det inte för det är för tidigt men nu vet jag hur och var den växer, så jag får ha tålamod till mars. Vi åkte tillbaka måndag morgon och jag handlade och grejade. Passade upp på hantverkaren med fika. Jag fick ”ledigt” igår, men idag fick jag jobba med att skrubba klinkers.

Typiskt, en jobbar och resten tittar på!

På Alla hjärtans dag fick vi besök på kvällen och jag bjöd på Scampi i en het kokossås med risotto och sockerärtor. De hade inte smakat något liknande tidigare, så det var kul. Någon dessert hann vi inte med för deras små barn var tvugna att få sova så det ska jag fixa nu, jordgubbar doppade i choklad.

De här är inte doppade i choklad, men de kommer att bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar