måndag 5 mars 2012

Det var länge sedan, igen!

22/11 2011
Men jag har haft två rejäla förkylningar efter varandra och nu har alla barn och barnbarn åkt hem efter att vi fick rå om dom i tio dagar. Småflickorna kan man ju bara äta upp, tänk vilken personlighet de har redan vid en ålder av 1 1/2 månad. Dimitra sover inte mycket men har ett tålamod som heter duga. Jag längtar efter dom varje sekund.

Kolla så gulligt, hand i hand


Melina, en solstråle

Elli, som vi tycker liknar Andreas, men definitivt inte hakan!

Andreas smälte som smör i solsken och tur var att han fick ledigt en hel vecka.
Han och Tassos hann med en fisketur i Korfos. Tassos fiskade upp en lika fin bläckfisk som han har på armen.

Här spelar jag och Tassos en avgörande Backgammon-match. Naturligtvis så vann han över morsan.

Tyvärr fick han inget av det fina vädret, otur som vanligt. Men syrran fick till sin glädje som ni ser, klämma finnar som gamla tider. Det är bara att bita ihop.

Vi kände sorg när vi vaknade på söndagen och huset var tyst och tomt, så vi slängde oss i bilen och åkte till Korfos. Det var skönt, vädret var underbart, ca 18 grader och jag gick på promenad med kameran. Jag tog en runda i "min"olivlund och där fanns sparris. Den ska ju växa på våren men jag var överlycklig och fick en bunt. Det är en fin tid nu och allt blir grönt igen och "buttar bort" det sönderbrända.

Kolla hur olivträdet har växt och de har pallat upp med stenar och det växer annat grönt på trädet, som en rabatt.

Annars har oktober-november varit tragiskt händelsrika politiskt. Det är för jäkligt rent ut sagt. Många, många greker kommer att drabbas av fattigdom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar