måndag 5 mars 2012

Diverse

18/12 2011
Dagarna rullar verkligen på och solen skiner varje dag och värmer oss med 18-20 grader. Vi brukar dricka Espresso på balkongen på förmiddagarna. Ibland säger vi att vi inte får ta detta för givet utan vi måste uppskatta dessa stunder som vi längtade efter när vi bodde i Sverige. Samma när vi åker till Korfos, för man kan lätt bli ”hemmablind”. Söndag-tisdag var vi i Korfos för Andreas var ledig några dagar. Det blev de vanliga aktiviteterna som fiske, löpartur och promenad.

Jag snyggade till mig i håret idag, salongen ligger en trappa ner. Andreas syster som bor under oss är frisör så det är att ha det förspänt.
Jag ska inte tjata för mycket om läget här nere men det är riktigt illa. Med alla olika avgifter och skatter som vi måste betala har folk inte råd att betala strömmen och definitivt inte villaoljan. Ska man äta eller ska man vara varm? Det finns inga jobb. Inte ens pakistanierna får skitjobben längre, för det finns inga.
Förresten så hade vi jordbävning härom kvällen, närmare 4 på richterskalan. Det var läskigt, huset skakade och det dånade. Vi kastade oss nerför trappan och ut på gården. Det var precis så man inte ska göra ifall huset faller isär. Men det var ren instinkt att springa ut. I alla fall så blev det inga skador och vi sa just att detta, fattas nu bara att vårat hus ska rasa också!
Nu ska jag se på ”Så mycket bättre”, det är sista avsnittet. Tyvärr såg jag bara de två första och när jag ville se på datorn då ville Tv-4 ha betalt och de är jag för snål för.
Ha en trevlig lördagkväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar