måndag 5 mars 2012

Härliga Kreta

2/3 2012
Jag gjorde en liten kupp mot Dimitra och överaskade med att ringa på deras dörrklocka några dagar tidigare än sagt. Det var roligt. Andreas kom några dagar senare och på måndagen var det helgdag då fastan började. Då åt vi vitabönsoppa, bläckfisk och ett speciellt bröd utan olja. Vädret var fantastiskt. Tradition är att man flyger drake denna dag och det försökte vi också att göra. "Gubbarna" sprang upp och ner för gatan för att få upp draken i luften, men det gick inte. Det var roligt att se att barnasinnet fanns kvar.

Nu måste det gå!

Se så stolta vi är!


Var tog dessa tio dagar vägen? Dagarna var fyllda med matningar, blöjbyten och sovtider och på kvällen var jag och Andreas helt körda. Det blir lite omställning från vår annars lugna tillvaro, men jag älskar varje minut med småänglarna. Bebisarna är så goa och jag visste inte hur jag skulle kunna åka tillbaka utan dom, men så är livet.

Jag är precis så bestämd som jag ser ut!

och lurig också!

Fina Melina!

som oftast är så nöjd o glad!


Dimitra njuter av en kaffe i solen!

Berget gav jag en omgång vid tre tillfällen....nej, det var nog tvärtom. Jag fick så jag teg men det var det värt. Det är lika vackert varje gång. Synd att vädret var så dåligt dessa dagar, det var mest regn.
Fast efter regn kommer sol, så det är bara att se framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar