söndag 18 mars 2012

Fin söndag

En sån här dag får man bara inte sitta inne. Jag fixade Frappé (Iskaffe) som vi tog med oss på vår utflykt upp mot bergen, som finns bara någon kilometer bakom oss. Nu pratar vi inte Kretaberg utan det här är som små kullar i jämförelse.Sparrisen har börjat komma och nu börjar jakten. Det hänger i från Sverige när vi brukade plocka svamp. Det här letandet och sökandet och dessutom i underbar natur.
Andreas skötte kameran och helt plötsligt hörde vi ett konstigt ljud bakom buskarna. Oj, vad är det? Vi blev nästan lite rädda och vi smög försiktigt fram. Två sköldpaddor i aktion. Vet inte om ljudet var varnings- eller parningsljud som vi hörde.


Här fick Andreas syn på två fjärilar. Vingarna ser ut som ett bladverk.


Jaa, nu börjar vi att ladda för derbymatchen PAO-Olympiakos. Vi kommer att vistas i samma rum med några av motsåndarna. Det låter farligt. Vi kan bara hoppas på en ren match utan köpta domare och spelare. Heja PAO!
 

3 kommentarer:

  1. Nämen! Precis en sådan här sköldpadda hade jag som barn ändå upp till året jag fyllde 20 år. De här är fria i naturen va? Underbart! Min lilla "padda" fick bara para sig med träskorna. ;)

    Kikar in igen! / Cheeky Malin

    SvaraRadera
  2. Jag ser flera stycken när jag är ute o traskar, oftast är de två o två. Dom gör verkligen väsen av sig när de tar sig fram över stenar o kvistar. Det dundrar o brakar. Man tror nästan att det ska komma ett stort djur fram ur busken. Stackars din padda, man tar vad man har.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi hade dessutom döpt honom till Majsan. Vilket trauma. ;)

      Radera