måndag 5 mars 2012

Soliga och härliga dagar .............

14/3 2011
hade vi i Korfos. Lika fort som vi kom dit, försvann vi ut igen. Hej och hejdå till hans pappa och fru. Andreas åkte ut och fiskade med båten och jag stack ut på en springrunda. Sedan gick jag på jakt efter vild sparris.

Sparrisen är den långa stängeln som sticker upp, är lite svårt att se.

Det är så vackert i skog och mark, det blommar vårblommor av alla dess sorter. Men i tuskans hakar också! Någon hade gått före mig och plockat, så jag fick ytterst lite. Fast det gjorde inget, jag mår så gott där jag går och strosar och får njuta av den vackra naturen. Vi hade ca 18 grader dessa dagar.
Mandelträden i full blomning

Ginst som blommar överallt och luktar underbart

Vi fick besök igår från Magoula och vi drack kaffe i solen och sedan åt vi fisk och bläckfisk när gubbarna kom tillbaka från fisket.
Det var som Inga trodde med ledtråden jag gav förra veckan. Dimitra och Manos väntar tvillingar! Det var ett chockbesked som vi nu har försökt smälta under helgen. Vi är otroligt glada för detta. Ojojoj, vi får passa på och vila nu dessa månader. Jag tror Dimitra får prata med Agneta och få lite tips.
Nu ska jag koka lite te för jag börjar känna att det är en förkylning på G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar