onsdag 14 mars 2012

Ditt o datt!

Idag hade vi ärenden inne i Aten. Vi tog bilen halvägs in och sedan tunnelbana. Tunnelbanan är perfekt, väntetiden är högst fem minuter. Hungriga blev vi och köpte oss Souvlaki. I kön kom en liten flicka och ville sälja något. Andreas skrapade ihop lite småpengar och gav henne. Nej, sa hon, köp mig något att äta istället. Visst är det rörande.
Eländet fortsätter här nere fast media i Europa har lugnat sig lite. Då glömmer folk för en stund och det skulle jag också vilja men det är svårt när det finns omkring oss. Inga framtidsplaner utan man tar en dag i taget.
Det blev en tur runt och runt fotbollsplanen på eftermiddagen. Vad som är bra där är att jag slipper både trafik och hundar. Idag tittade solen fram, fantastiskt. Igår kunde vi knappt gå ut i storm o regn. Nu verkar det som våren är på språng, äntligen.

2 kommentarer:

  1. Här har vi idag haft +19 grader! Underbart och så mycket energi man får från solen. Värmen kommer nog till er också!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,vad härligt och visst får man energi. Jag började städa och jaga dammtussar istället för att vara ute och må gott. Jag får ta igen det imorgon dubbelt upp.
      Ha en trevlig kväll!

      Radera