måndag 5 mars 2012

God Fortsättning!

8/1 2012
Trots att prognosen är dyster för Grekland inför 2012 så känns det ändå på något vis hoppfullt när det blir ett nytt år. Att lämna det gamla och se framåt. Jag har liksom lust att kavla upp ärmarna och sätta fart. Jag gjorde lite julgodis innan jul och gav bort som gåva och Andreas syster fick bjuda sina kunder på lite gott. Det blev succé och jag fick flera beställningar. Jag köpte färgat cellofan papper och guldsnöre och gjorde fina presentförpackningar.

Det gäller att ta vara på varje affärsförslag, varje inkomst är välkommen. Nu väntar vi även på en ny leverans av bärbara datorer från Sverige.
Har ni något som ni tror kan sälja här, hör av er.
Igår tog det emot på löparrundan, det var Sverigeväder. Det blåste så det gick knappt att springa i motvind och endast 5 grader och gråmulet. Jag tycker det är gott när det får bita lite i kinderna. På förmiddagen idag åkte vi upp till en by i bergen och däruppe snöade det lätt. Graderna sjönk ca 5 när vi kom upp. De hade en liten marknad och vi köpte honung med timjansmak, oregano, vin och underbart bröd som var nybakat.
Trettondagen åkte vi några mil bort till havet där skulle vi titta på när prästen kastar korset i havet och ungdomar kastar sig i det kalla vattnet och den som fångar korset får tur hela året. Till minne av Jesus dop välsignas allt vatten. Många kvinnor hade med sig glasburkar för att fylla upp med välsignat vatten att ta med sig hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar