måndag 5 mars 2012

Mamma-lycka!

22/1 2012
Idag har jag förlagat mat och bäddat Tassos säng, imorgon kommer han hem! Lyckliga jag. Hoppas nu att vi har vädret på vår sida denna gång så han får lite sol. Vi har haft ganska så bistert väder några veckor nu, men två dagar har vi haft sol och suttit ute och druckit kaffe.
Jag åkte till Aten i fredags och hjälpte till i en organistation stödd av katolska kyrkan. Där serverades det lunch till flyktingar, ca 400 st varje dag. Vi var volontärer från olika länder, hur trevligt som helst. Det kändes bra att göra någon nytta och jag ska försöka att åka dit varje fredag. När vi var färdiga med disk och städning satte vi oss till bords och åt lite mat och pratade. Jag strosade i solsken genom centrala Aten och passade på att kila in på H&M och fyndade lite på rean. Det var en bra dag.
Igårkväll var det kalas, det var kul och vi åt och dansade. Andreas stod ut med hög musik i några timmar, jag tror han glömde det lite när han fick slå klackarna i taket. Det var länge sedan.
Nu ser jag fram mot morgondagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar