fredag 16 mars 2012

Arbetsintervju

Det blev ett besök till Aten igen. Jag var på min första arbetsintervju i hela mitt långa liv. Mötet var klockan tio och jag kom dit elva. Bra start. Inget telefonnummer hade jag heller för att meddela att jag blir sen. Det kanske kan räknas som en grekisk akademisk kvart, tänkte jag. Jag fick fel instruktioner om hur jag skulle ta mig dit så det tog mig exakt tre timmar. Herregud! Jag har använt alla lokala kommunikationer idag. Det var ca ett tjugotal personer där för samma intervju och ingen brydde sig att jag var sen. Jag fick göra ett test på svenska och engelska som tog ca en timme och efter det en intervju. Jobbet skulle vara svensktalande. Jag har sammanlagt fyra timmars restid och åtta timmars arbete per dag för hela 800€ i månaden. Inbakat i lönen var bonus på 10% för att jag är gift och 10% för jag använder ett utländskt språk!?Jag bad om betänketid och på måndag blir mitt beslut nej, jag tar inte jobbet.
Det var en intressant dag i alla fall. När jag kom hem kändes som jag hade avverkat ytterligare en dag på jobbet och äntligen är det fredag, Jippie!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar