måndag 5 mars 2012

Jaa ni...

16/2 2012
Det har varit en besvärlig vecka här i Grekland och vi är alla mycket oroliga. Attityden till grekerna ute i Europa är inte ok. En del har haft det bra i offentliga sektorn, men för det ska väl inte alla dras över en kam. Personligen tycker jag att vi ska gå ifrån Euron och gå tillbaka till Drachmer. Det kan inte bli sämre än vad det är idag. Det är som att välja mellan pest och kolera. Jag kan lova er att många tyska turister kommer att känna av den grekiska ”gästvänligheten” i sommar. Förresten för de som ska boka greksemester, boka inte All inclusive, för det gynnar inte grekerna. Priserna på tavernorna blir säkert billigare i sommar.
Imorgon ska jag åka till Aten och hjälpa till i ett soppkök några timmar. Förra veckan kunde jag inte åka för att lokaltrafiken strejkade.
Idag börjar karnevalen och den inleds med grillning. Jag tog upp fel kött ur frysen så det fick bli ugnsstekt istället. Kanske lika bra det för vi har det kallt, regnigt och blåsigt. Vi hade middagsgäster och det var trevligt. Bland annat så hade jag blomkål som jag delade i buketter och på med endast olivolja och salt, sedan in i ugnen ca 20 minuter. Så gott.
I slutet på nästa vecka åker vi till våra änglar på Kreta. Andreas får ledigt i fem dagar, själv blir jag nog kvar lite längre. Helst skulle jag vilja åka på stuberten, så mycket som jag längtar efter dem.
Vi ser bebisarna och Dimitra på Skype minst varannan dag och jag är så glad för det. Jag är ibland internetbarnvakt. Dimitra låter flickorna ligga på filt framför kameran så kan hon gå och greja och jag sitter och njuter av att få titta på de små liven. Nu har de blivit 4 ½ månad gamla och har en massa roligheter för sig.

Melina gillar tummen skarpt

Elli gillar att busa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar