onsdag 7 mars 2012

Vintersallad

Min favoritsallad i vinter har varit denna


Vitkål, rödkål, morötter och äpple. En dressing med olivolja, pressad apelsin och citron. Jättegott, man blir glad bara av att titta på den med alla färger.
Idag kom svärfar på besök och vi fikade. De bor huvudsakligen i Korfos men har även boende i Aten så denna vecka är de här.
Det blev en promenad när vädret klarnade upp, men det är hopplöst med alla vildhundar. Jag tror jag ska skaffa mig en slags käpp när jag går ut.


6 kommentarer:

  1. Det är bra och ha en käpp för hundarna! Vi har så många löshundar här i byn, men de försvinner snällt när jag kommer gåendes med min käpp.
    Var ligger Korfos?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får bli en käpp hädanefter.
      Korfos ligger ca 3 mil från Korinthos och några kilometer innan Epidavros. När vi kom dit var det en liten fiskeby som nu har växt rejält med sommarhus byggt av Atenare. Men vi trivs så bra där.

      Radera
  2. Salladen ser supergod ut, Christina!
    Käpp är jättebra! Det räcker om man stampar lite med den i gatan/marken så låter de en vara ifred.
    Jag har en kretensisk herdekäpp! En hund som var lite extra besvärlig då jag var ute med hunden matade jag ett par gånger, hon blev snabbt bästa kompis. Ger henne fortfarande hundkex ofta. Hon har dock ett hem, men är lös på gatan. Om de verkligen är hemlösa så kommer de förstås att följa efter en om man ger dem mat...

    SvaraRadera
  3. Det blir en käpp Eva. Jag kanske ska ta med mig lite gott i fickan också. T.o.m. hundarna kan man muta är här i Grekland.

    SvaraRadera
  4. Min hund här har ett ett hem! Hon skäller bara när man går förbi hemmet = hennes rival! Men jag kan inte hjälpa att jag är rädd för lilla hunden ;=)

    SvaraRadera
  5. Anneli, kasta till den hundkex eller en köttbulle några gånger. I ditt fall är det lösningen på ditt problem...tror jag åtminstone...! Jag menar, tror inte att den kommer att lämna sitt hem och följa efter dig.

    SvaraRadera