fredag 30 mars 2012

Aten

Det har varit en lång dag och mycket är kvar än.Gick upp tidigt för att åka in till soppköket i Aten. Det ligger några kvarter bakom Omonia och där skulle jag normalt inte promenera. Imorse var det lugnt för polisen var där och cirkulerade. Vid middagstiden var det full ruljans av greker, invandrare och
prostituerade. Det är tråkigt att se dessa unga tjejer.
När jag traskade vidare så lämnade jag eländet successivt bakom mig och började bli egoistisk och tänka på mig själv. Nu skulle jag titta på tyg som jag vill ha på altanen för att få lite solskydd, vi har några soltimmar på förmiddagen där. Det kan bli riktigt bra, jag lägger ut ett foto när det blir färdigt (kanske i år). Jag stålsatte mig och gick inte in på H&M, har en förmåga att inte komma ut tomhänt. Det var jobbigt, men jag jag kommer ju tillbaka nästa fredag igen. Det är lugnt.
Nu ska jag fixa lite småplock inför kvällen när vi får besök. Här får man inte besök vid sju, utan vid tio-tiden. Så nu förstår ni varför jag håller på och kutar runt en fotbollsplan på dagarna när vi smaskar så sent på kvällen.

Jag tror det är en slags lilja som jag såg
när jag var på sparristur.

1 kommentar: