måndag 5 mars 2012

Piggelin igen

18/3 2011
Änligen har jag piggat på mig och det blev en lugn springrunda idag. Till mat blev det aubergine som jag penslade med olja och lagade i ugnen, det blir inte så fett då. Till det tomatsås, parmesan, sallad och bröd. Såg igår när vi var ute och gick att det fanns sparrisbuskar i buschen. Det blev en tvåtimmarsjakt på eftermiddagen efter sparris och jag fick ihop en bunt. Fast med möda, det blir lite svår terräng ibland. Det finns gott om taggbuskar.
Skickade in min CV till Ikea idag, mitt tillstånd till marknaden har verkligen fastnat i en krånglig byråkrati och jag kan inte vänta mer. Fast jag vill verkligen jobba på marknaden. Kravet på min ansökan var att jag måste vara arbetslös, men jag får söka annat under tiden och dyker det upp något bra så får jag tänka om.
Här är lite bilder från Korfos:

En växt som jag aldrig har sett och en insekt på köpet

Andreas med proffsutrustning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar