måndag 5 mars 2012

Aten

18/2 2012
Igår åkte jag till Aten och hjälpte till vid ett soppkök. Folk står i kö länge och vid matbordet hörs ett lågt sorl, ingen glädje och skratt precis. Många tittar ner och de är bedrövade över sin situation. När jag gick sedan genom Atens centrala gator så såg jag så många tiggare, gatumusikanter och även uteliggare precis vid affärsgatorna. Kravallpolisen patrullerade på den stora affärsgatan Ermou och det kändes lite läskigt. Man visste inte om det skulle hända något.
Inne på H&M var det högljutt för vakten (många stora butiker har dörrvakter) hade tagit en snattare som svor för att hon fick betala det som råkade komma ner i väskan av misstag. Hon skrek att hon aldrig kommer att handla där igen! Så det så!
När jag kom hem så tog jag en springtur eftersom jag redan var igång. Det har inte blivit löpning på nästan två veckor nu. Andreas har varit och är förkyld och jag har känt mig lite hängig så jag har mest promenerat. Nu börjar jag komma igång igen och det känns bra så jag är i form när jag ska till Kreta. Kretabergen väntar på mig och jag på dem.

Goast i världen

Idag på förmiddagen tog jag en promenad till Elefsina för att köpa penicillin till Andreas men hittade inte Apoteket som har lördagsöppet. Det blev en bra motiontur på nästan 1 ½ timme så helt till spillo gick den inte. Solen värmde och gassade idag så jag kunde knappt se. Nu får nog solglasögonen tas fram, härligt.
Vi tog bilen senare till rätt apotek så han fick sin medicin. Det behövs ingen läkarordination här inte, det är bara att beskriva symptomen till apotekaren så får man det han vet bäst. Det måste vara en medicin med blixt o dunder för det är en kur på endast fyra dagar.
Det blev en tur till havet på eftermiddagen och Andreas fiskade lite och vi hade med oss lite kaffe som smakade gott i solskenet. Tyvärr har vi inte tagit oss till Korfos på riktigt länge för det har varit för kallt och huset är för nerkylt. Men snart kommer vårsolen och då åker vi dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar