måndag 5 mars 2012

Lååång dag!

Andreas hade jobbat hela dagen och avlutade dagen med en joggingrunda. När han kommer utanför huset sitter där en man som har grävt och arbetat på gatan med det kommunala avloppet. Andreas säger till honom: Lång dag! Mannen tittar oförstående på honom och Andreas upprepar: Lång dag, va! Jaha, du kanske inte förstår grekiska. Men Andreas pratade svenska med honom utan att fatta det själv. Vi skrattade i timmar efter detta.
Vi (mest Andreas) har haft jobb med gården denna vecka. Han är assistent till hantverkaren och jag servar med fika m.m. Fast idag skurade jag bort puts från plattorna och det satt ordentligt. Man känner sig nöjd när man har jobbat, jag antar att det liksom sitter i efter alla år. I morgon ska det läggas cement på garagedelen och det ska torka till måndag. Vi får ”ledigt” i helgen och äntligen får vi åka till Korfos. Jag ska plocka vildsparris och kamomill, kan knappt vänta på att få åka.
Vi får besök på förmiddagen imorgon av en moster från Salamina och jag har bakat en Tigerkaka till fika.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar