måndag 5 mars 2012

Rånad!

23/2 2011
Nu har det varit lite hektiska dagar, när Dimitra och Manos har kommit. Dimitra har den förmågan att vara som ett yrväder och det är precis det vi behöver emellanåt. Vi har grillat fisk med goda vänner och deras vuxna barn. I måndags åkte jag och Dimitra till Atén för kolla på slutrean och besöka framförallt HM. Glada i hågen var vi och i tredje affären skulle jag betala och ska plocka upp plånboken. Väskan var öppen och plånboken borta. Jag blev helt chockad, jag hade blivit bestulen. I plånboken fanns två bankkort och mitt körkort + 2000 kr. Jag gjorde en polisanmälan, det kan hända att körkortet lämnas in. Kvällen tillbringade vi hos trevliga släktingar, som gjorde mig på bättre humör.
I tisdags åkte vi till Korfos fast vädret var ostadigt. Dimitra behövde träffa sin farfar och Eleni. Jag fick sällskap på min joggingrunda av Manos. Det blev lite kämpigt för Manos hade mycket spring i benen.
Idag åkte ”gubbarna” tidigt på fisketur tillsammans med en kusin som kom på morgonen, men ingen fiskelycka denna gång. Dimitra och jag promenerade och njöt av naturen. Det är fullt med vitsippor, pärlhyacinter och gula blommor.

Dimitra och Andreas moster Lefteria


Jag


Oväder på gång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar