måndag 5 mars 2012

Helg

24/3 2011
Jag har lite bloggtorka de här dagarna, det händer inte så mycket just nu. Vi ska åka till Korfos idag och stanna till måndag. De har lovat oss fint helgväder och vi hoppas att det ska stämma. Imorgon är det nationaldagen här och det är en röd dag. Det är blandade känslor för den dagen i dessa kristider. Folk är verkligen bekymrade för alla försämringar som de har drabbats av. De har inte råd att handla, affärer slår igen varje dag och byggen har stannat upp. Om ingen konsumerar kan man inte producera.
Igår fick jag 20 kg getkött hemlevererat och färdigstyckat. Nu har jag satt på grytan och det blir dillsås till. Oh, vad gott. Tur att jag tog med mig ättika för det finns det inte här.
Vi fick besök igår av en kusin från Rhodos och vi hade jättetrevligt. Det är som det inte har passerat 15 år sedan man sågs senast. Det är härligt.
Nu är det dags att börja packa, sparrisen väntar på mig. Vi hörs till veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar