måndag 5 mars 2012

Inga mer sjukdomar nu

9/12 2011
Det är verkligen svårt att få julstämning när det är sol och upp till 20 grader ibland. Fast det gör inget för att jag har haft jul i över 20 år och pyntat o lagat mat. Nu är vi själva och det är skönt att slippa stress och krav. Jag har pyntat lite så att vi ska förstå att det faktiskt är jul snart. Däremot om vi får hit barnbarnen någon jul då lovar jag att det blir riktig jul igen med gran och hela köret.
Efter sista blogginlägget åkte jag nästa dag till Kreta för de behövde hjälp för Melina blev inlagd på sjukhuset med hög feber. Det blev 8 långa dagar på sjukhuset. Nu mår hon bra men det var en påfrestning. Spädbarn under 2 månader blir inlagda direkt. De gör rutinundersökningar som innebär t.o.m. ryggmärgsprov. Visst är det bra att läkarna är noggranna, men man borde väl kunna vänta en dag och se var det bär av. Dropp och antibiotika direkt men om det är virus då? Alla dessa plågsamma undersökningar och mediciner i onödan. Fast det fick vi ju aldrig veta. Detta är vad jag tycker, åsikter är som baken: delad (som Åke brukade säga).
Det finns många roliga saker på stolen för Melina.
 Elli fick också hög feber men vi åkte till en privatläkare och hon fick också antibiotika ”för att var på den säkra sidan”. I alla fall så slapp hon undersökningarna och fick vara hemma. Här är vår lilla linslus, Elli
Nu får vi hålla tummarna att de håller sig friska. Det är så härligt att få vara med flickorna och varje dag händer det något. Nu växer de så det knakar och de äter med stor aptit. Jag fick några fina promenader med Dimitra och några springrundor uppe i de vackra bergen. Vad mer behövs i livet?
Jo, Andreas. Det var skönt att få komma hem till hans varma famn. Två veckors frånvaro är mycket när man är van att ”tampas” varje dag tillsammans. Nu önskar jag att vi alla får var så friska som möjligt och att vi slipper att besöka sjukhus på en väldigt lång tid.

2 kommentarer:

  1. Jättesöta flickor, grattis!!! Vart på Kreta bor din dotter? Hls Karro i Chania

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karro, dom är så goa. Dottern bor på östra sidan i Neapoli, ett par mil innan Agios Nikolaos.
      Hälsningar
      Christina

      Radera