lördag 10 mars 2012

Diverse

Med tanke på min bloggrubrik att ha börjat om på nytt, ett nytt kapitel. Nu har jag kommit in i en ny fas i livet som infinner sig när man närmar sig 50. Förr så tänkte jag vad bra att bli av med bl.a. PMS, men nu är det andra problem man stöter på. I bombens hakar också säger jag bara!
Igår åkte jag till soppköket i Aten och hjälpte till. Det kändes bra. När jag gick genom Atens gator tyckte jag att folk var lite gladare. Kanske berodde det på det fina vårvädret, kanske också för att Grekland fick sitt stödpaket. Inga kravallpoliser på affärsgatan Ermou denna gång(jag var ju tvungen att kolla läget på H&M). Utanför saluhallarna brukar jag köpa med goda korvar, den här gången blev det med stark paprika (pikantiko). Det blev en löpartur på seneftermiddagen och efter duschen och lite fejning så var det kvällen. Då kunde jag ta sofflocket med gott samvete.
Idag har det inte blivit mycket gjort, dagen har bara runnit iväg. Vi tog en löpartur igen och vi hade motvind så vi fick kämpa lite extra. Köket serverade idag köttfärslimpa med blomkålsmos och min vintersallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar