måndag 5 mars 2012

Dumma oväder

10/2 2011
Nu har gården blivit färdig och det är jättefint. Det tog nästan tre veckor, så mycket jobb var det.
Plattorna blir verkligen rena nu för det är ett riktigt oväder med regn, blåst och åska. Men det innebär tyvärr att båten från Kreta inte kommer att lämna hamnen ikväll. Vi har sett fram emot att Dimitra och Manos ska komma imorgon. Det är tveksamt om båten ens går imorgon heller för vädret håller antagligen i sig till söndag.
Idag blev det städning av lägenheten på förmiddagen och efter det en joggingrunda med motstånd, men jag tog mig runt i alla fall. Det kan inte gå bra jämt, lite motgång ska det vara som med allt annat i livet. På eftermiddagen blev det en kaffe på stan och jag köpte ett par skor på rean, så snygga. Det blev ingen Let´s dance ikväll för man kan tro att parabolen håller på att blåsa bort. Nu hoppas jag att meteorologerna kanske för en gång skull har fel och att blåsten kommer att minska, för jag är inställd på att få krama om min tös imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar