måndag 5 mars 2012

Varmt

18/7 2011
Man tycker att man borde sitt ute och njuta av underbara sommarkvällar, men icke sa nicke. Det går inte kan jag tala om, kanske om en timme, kl. 22.00. Det är så varmt ute att vi har stängt dörrar och fönster och luftkonditioneringen går för fullt. Det nästan blåser här inne. Fast det är lite mysigt med svala innevindar och jag lyssnar på ”Sommar i P1” och surfar lite på datorn.
Det visar sig att internet är gratis i Korfos och det som krävs är en antenn för att få kontakt med masten så att vi kan koppla upp oss. Det är ju perfekt om vi kan få det att funka, för jag kan känna mig lite isolerad ibland. Jag vill läsa nyheter och lite favoritsidor. Vi har varit i Korfos i nästan 3 ½ månad och besökt Magoula för någon dag emellanåt.
Nu håller de på att besluta om marknadstillståndet och vi har några kontakter som vi hoppas kan lägga ett gott ord. Håll tummarna!
Lite tråkigt med värmen är att jag inte kan träna. Jag promenerade en kväll och det var precis att jag tog mig hem. Totalt slutkörd. Visst simmar jag nästan varje dag men det blir inte samma träning som löpning. Jag kan lova att ”kaggen” växer och frodas nu.
Gissa vem som är gladast? Jo, jag. Tassos och hans kompis, Anders, kommer i övermorgon och stannar en vecka. Det blir Korfos hela veckan för värmen kommer att hålla i sig, pust!
Ett tillägg, ”båtmyndigheten” ringde idag och det saknas signaturer på båtmotorpappret så de kan inte ge oss tillståndet på torsdag. Andreas förlorade totalt fattningen och blev som en galning (grek). Jag och hans syster lyssnade och såg på. Han lugnade sig till slut så vi fick åka genom hela Aten igen för att hämta detta papper. Vi hann precis innan de stängde. Det gick lite hett till där inne på kontoret och det slutade med att vi får tillstånd på endast båten så länge, så får motorn bli senare. Alltså är det åror som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar