måndag 12 mars 2012

Rysk dejting

Där jag hade min blogg tidigare fanns inga funktioner alls men här på Blogger är det mycket att hålla reda på. Inte så lätt alla gånger. Jag blev nyfiken på statistiken och irrade runt där. Jag kan ju se från vilka länder läsarna kommer ifrån. Jag har en herrans massa läsare från Ryssland och alla utgår från en dejting sida. Oj då! Vad kan jag möjligtvis ha för sökord som gör att man kan hamna på min blogg. Jag har skickat iväg ett mail så får vi se om jag får svar. Ni som bloggar, har ni också fått läsare därifrån?
Men vad har hänt med våren, idag har vi 8 grader ute. Jag har längtat så efter mars för nu tycket jag att vi har de bästa tre månaderna framför oss.

2 kommentarer:

  1. Hej Christina! Jag minns första gången sådant hände mig. Plötsligt hade min blogg blivit länkad från en porrsajt! Jag fick panik, tänkte vad i ... har de skrivit om mig. Måste kolla tänkte jag, men blev helt skräckslagen så jag lämnade sajten direkt. Det där händer då och då från olika företag, ett par gånger har det varit bloggar t.o.m (som inte har länkat till mig på riktigt). Jag tror att det funkar så här, att de här företagen har betalt någon som utlovar och fixar massor av(tusentals!) besökare till deras sida bl.a genom att på något sätt ordna så att det ser ut som om de länkat till andra hemsidor. De som då ser detta kommer att öppna länken för att kolla vad det är och vips har de en besökare registrerad. Man kan ju undra vad de tjänar på detta. Ja, det är ju alltid positivt att kunna visa upp en bra statistik, t.ex om någon vill annonsera på sidan. Det kan ju oxå vara så att en liten procent som tittar in på detta sätt verkligen blir intresserade av sajten och kanske vill köpa produkten de säljer. Det här är vad jag tror, har inte undersökt saken närmare. Jag öppnar inte sådana länkar, man vet nog med sig om den sajten kan ha länkat till en eller inte.
    Natti, natti!

    SvaraRadera
  2. Hej Eva, du har nog rätt där att det förbättrar deras statistik. Jag hade ingen aning om det. Allt är business.
    Ha det bra!
    Christina

    SvaraRadera