måndag 5 mars 2012

Magoula

20/6 2011
Nu har vi varit i Magoula i snart en vecka. Jag var lite trött på Korfos nu, man blir lite avskärmad där. Det var skönt att komma till vår fina och bekväma lägenhet. Jag måste ju erkänna att jag saknar elektroniken, som datorn. Jag hann faktiskt inte att blogga för man har lite att ta igen när man har varit borta. Vi ska hälsa på folk och det bör städas och tvättas lite. Helt plötsligt ringer Dimitra på onsdag eftermiddag och säger att hon kommer till Pireus nästa morgon?! Hennes pass måste förnyas annars kan hon inte gifta sig. Vad kul att vi fick se henne så snart. Fredag morgon åkte vi till Aten och gick till ambassaden där vi fixade passet. Det var dagen efter den kaotiska demonstrationen. En del hade ockuperat delar av Syntagmatorget och sov i tält. Det var städat och lugnt, skillnaden mot vanligt var att det var gott om kravallpoliser.
Helgen fylldes med marknadsbesök, grillning och badstrand. Söndag kväll var det dags för Tullabullan att ta färjan till Kreta där hon är efterlängtad.
Idag åkte vi halvägs in till Aten, till Invandrarmyndigheten, men vi kom försent för det ärendet så vi blev hänvisade att komma imorgonbitti för att få en nummerlapp till kön. Det är bara att bita ihop i en 35-graders värme i väntan på bussen igen. Nej, vi ska inte klaga, men lite jobbigt har jag när graderna stiger över 30. Det sägs att det kommer att bli en mycket varm sommar med flera värmeböljor, pust!
Vi föredrar att åka buss när vi ska inåt Aten för trafiken är så påfrestande. Andreas adrenalin nivå är oftast skyhög när han kör bil och häromdagen utbrast han: Jag vill bli polis! Jag vill sätta dit varenda j-a idiot och jag kommer att dra in otroligt mycket pengar till staten!! Det är tur att han har ett starkt hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar