måndag 5 mars 2012

Mormor och morfar!

5/3 2011
Håll i er! Nu ska jag och Andreas bli mormor och morfar! Dimitra kommer att få ett oktoberbarn. Andreas har gått i ”väntans tider” länge nu, äntligen! sa han. Stackars, hon mår illa och kräks hela dagarna. Vi pysslar om henne så gott vi kan.

Nu har graderna börjat sjunka och det nalkas snö. Det värsta när det blir kallt här är att det ofta brukar blåsa storm och då blir det råkallt. Men vi ska som sagt inte klaga, vi får så fina soldagar emellanåt.
Häromkvällen var vi på en fest på en taverna här i trakten. Det var en förening som har anknytning till ön Symi, utan för Rhodos, som arrangerade festen. De hade bjudit in en berömd sångerska och hon var riktigt bra. God mat och glatt sällskap. Jag var uppe och dansade några gånger, kunde inte stegen men hängde med bra ändå.
Idag är det sista dagen på karnevalen och det blir lite festligheter här i Magoula. Jag ska försöka få med mig Dimitra ut, annars blir det jag och kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar