måndag 5 mars 2012

Ensamma åter igen

4/2 2012
Sist jag skrev var jag inne i min mammalycka, nu har den mattats av när Tasso har åkt tillbaka till sitt. Jag ska ändå hålla kvar lite lycka tills han kommer i maj. Tyvärr var vädret dåligt, så det blev inget besök till Aten och sitta ute och fika. Vi hade däremot en riktig sportdag då vi var ute och promenerade fort i en timme. Därefter åkte vi Olympiska Stadium och såg på vårt lag PAO spela fotboll och sedan gick vi 50 meter till basketarenan och såg PAO igen i en Euroleague-match.
Det blev en vinst och en förlust.
Jag vill föresten varna för ett resebolag som håller på med bedrägeri: Dansktravel.com är deras hemsida. Jag kände mig orolig när jag betalade men tänkte också vad bra om det är seriöst för då har jag hittat den bästa resebyrån. Tassos blev ”motad i dörren” för biljetten var falsk. Lite jobbigt när vi inte hade sovit på hela natten och fick åka hem igen. Vi bokade om och åkte igen till flyplatsen, klockan var då fem på morgonen. Jag blev rasande och har nu anmält ”företaget” till Internet Crime Complaint, för jag tycker inte att de ska komma undan utan en anmälan åtminstone.
Nu förtiden så är folk lågmälda av krisen. Det är praktiskt taget krisen man alltid pratar om och hur ska det gå? Hur ska man klara att få mat på bordet och räkningarna betalda. Det känns som vi befinner oss i en tickande bomb, för om de nu beslutar sig för att ytterligare sänka lönerna och mer åtstramningar. Vad händer då med bomben?
Idag när jag var ute och gick sken solen och det var 15 grader varmt, skönt. Annars har vi haft det kallt och blåsigt länge nu. Det är så jobbigt med alla vildhundar när vi går eller joggar. En dag när vi var på joggingtur höll vi på att bli attackerade av 6-8 lösa hundar och vi skrek och kastade sten. Vi lyckades komma förbi dem och efter det vi blev så uttömda på kraft att vi knappt tog oss hem.

Nu kan man se att dagarna börjar bli längre, vi har en härlig tid framför oss. Snart kommer det att blomma för fullt, i början på mars drar det igång. Då får kameran följa med på promenad. Jag skulle lägga in ett foto på Tassos men han blundade på alla så det får vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar